Smertebehandling.

Smertelindring

I Hellerup Laserklinik har vi i mange år behandlet akutte skader, smerter i nakke og ryg samt mere kroniske lidelser som f.eks. gigt. Et af klinikkens vigtigste behandlingstilbud i den forbindelse er vores PowerLaser og vores GigaLaser. Vi har en del patienter, der lider af smerter i nakke og ryg. Her er GigaLaseren meget effektiv til smertelindring og reparation af det beskadigede område pga. sit store behandlingsområde og avancerede laserteknologi.

Med sine 3 justérbare skærme kan GigaLaseren tilpasses alle dele af kroppen, såsom knæ, nakke og skuldre, hvilket sikrer en optimal tilførsel af laserenergi til det skadede område.

Behandlingen med laser har en helende effekt på en lang række skavanker og skader. Laseren stimulerer helingsprocesser i cellerne, så smerter dæmpes og helingstiden reduceres – typisk fra uger til dage.

Akutte skader

Som f.eks. ledbåndsskader, forstuvninger og fibersprængninger laserbehandles med god effekt. Laserterapi accelererer alle faser af den naturlige helingsproces, hævelsen fortager sig og smerten dæmpes. Normal funktion af den skadede legemsdel genvindes meget hurtigt. Jo hurtigere laserterapien kan sættes ind efter skadens opståen, jo mere dramatisk er virkningen. Hvis laseren anvendes umiddelbart efter at skaden er sket, vil man opleve at der næsten ikke opstår hævelse, og skaden vil være ophelet på ganske få dage.

Gigtlidelser

Gigtpatienter kan have stor glæde af behandling med GIGALASEREN. Lider man af slidgigt eller leddegigt kan laserterapi tage meget af hævelsen i hænder, håndled, knæ eller andre steder. Dermed lindres smerterne, og man får en bedre hverdag.

Vi oplever, at patienter med slidgigt kan begynde at motionere og bevæge sig frit igen efter laserbehandling. Det giver et mærkbart løft i livskvaliteten

Muskel- og led problemer

GigaLaseren er med sit store behandlingsområde ideel til behandling af rygproblemer, der skyldes muskel- og led problemer og/eller inflammation. Laserterapien løsner op i fastlåste muskelspændinger, øger blodgennemstrømningen og giver en behagelig, afslappet fornemmelse. Smertelindring Laserterapi virker primært smertestillende, fordi kroppen får energi til at udbedre det problem, som har forårsaget smerten i første omgang. Men derudover stimulerer laserterapi produktionen af endorfin, kroppens eget smertestillende stof.

Hvad er laserterapi?

Laserterapi er koncentreret energi til den naturlige heling. Laserlyset trænger dybt ind i vævet, helt ind til den enkelte celle. Cellen udnytter energien fra laserlyset og sætter gang i alle kroppens naturlige reparationsmekanismer. Dermed forstærkes helingsprocessen og immunforsvaret styrkes. Laserterapi understøtter således kroppens egne naturlige funktioner og hjælper dem til at ske langt hurtigere.