Fertilitetsbehandling

Mere end 500 tilfredse kunder
young happy pregnant woman holding stomach and smiling

Fertilitetsbehandling

Fertilitetsbehandling med laserterapi er noget forholdsvis nyt i Danmark, men flere behandlere har haft gode resultater med behandlingen af barnløse par.

Siden GigaLaseren blev lanceret i 2008, er vi begyndt at se flere og flere “laserbabyer” i Danmark og udlandet. Det drejer sig altså om børn født af en ellers in-fertil mor efter behandling med laserterapi.

Vi anbefaler laserbehandling til dig, der har symptomer på eller mistanke om nedenstående symptomer.

Mange af ovennævnte problemstillinger kan være svære at diagnosticere. Derfor er laserbehandlingen i høj grad relevant, hvis du er ufrivilligt barnløs uden kendt årsag.

Der er ingen bivirkninger eller ubehag forbundet med behandlingen.

Symptomer

• Nedsat blodcirkulation til livmoder og æggestokke. Nedsat blodcirkulation kan skyldes alder/åreforkalkning, arvæv (f.eks. pga. tidligere operationer eller underlivsbetændelser), inaktivitet mm.

• Muskelspændinger i de omkringliggende muskler, som kan blokere for både nerve- og karforsyning

• Hyppigt tilbagevendende infektioner/inflammationer i underlivet som f.eks. herpes, candida (svamp), allergier eller klamydia. I disse tilfælde bør laserbehandlingen dog ikke stå alene, men kombineres med den almindelige medicinske behandling.

• Hormonel ubalance f.eks. pga. PCO/PCOS

• Nedsat æg-kvalitet f.eks. pga. høj alder

• Nedsat sædkvalitet

Behandlingsforløb

Hver behandling varer 23 minutter. GigaLaserens lyspanel dækker 500 cm2 og er placeret over det (nøgne) abdominale område. Vi anbefaler, at du får 5-6 laserbehandlinger i ugerne op til ægløsning/ægoplægning (med start 2 uger før ægløsning/-oplægning). Behandlingen kan med fordel kombineres med andre behandlingstyper.

Fertilitetsbehandling med laserterapi
Positivt resultat af laserbehandlingen indtræffer typisk inden for de første 3 måneder og meget ofte efter de første 2 uger. Kvinder over 40 år skal generelt altid forvente længere behandlingstid og lavere succesrate. De fleste mænd vil erfaringsmæssigt opleve forbedret sædkvalitet allerede efter 3 behandlinger.

Efter de 2 ugers behandling kan kvinden nu være gravid, og da laserterapi under graviditet siges at være kontraindiceret, skal laserterapien derfor stoppes. Hvis menstruationen indtræffer efter endt behandling, startes behandlingen forfra.
Jo ældre vi bliver, jo mere mister huden nemlig sin fylde og spændstighed. Kort sagt, så bliver huden slappere fra top til tå. UltraTerapi ændrer dette, ved at få huden til at producere mere collagen, som er det stof der gør vores hud spændstig og stram.

portrait of smiling cosmetologist in white coat with laser apparatus in salon
A pregnant woman on a coastal path.

Hvordan virker det?

GigaLaseren stimulerer mitokondrierne (cellernes ”kraftværk”) til at producere mere ATP (= energi) i cellerne og dette forbedrer cellens evne til at:

1. formere sig
  2. bevæge sig
  3. sætte sig fast

hvilket er præcis, hvad et befrugtet æg har behov for.

I forlængelse af disse mekanismer, vil det øgede energiniveau i cellerne forbedre blodcirkulationen, formindske muskelspændinger og reducere inflammation. Disse faktorer er alle gavnlige for de kvindelige kønsorganer og æggestokkenes slimhindebelægning i særdeleshed.
Laserterapi er også kendt for sin evne til at normalisere og blødgøre arvæv. Arvæv er ofte en væsentlig medvirkende faktor ved fertilitetsproblemer.

Der er for nylig gennemført et studie for at afdække resultaterne af laserbehandlingen. Ud af 239 in-fertile kvinder i dette studie, er 66 % (158 kvinder) blevet gravide ved hjælp af laserterapi. (kilde: PowerMedic Lasers)

Ny viden hver MÅNED