Karsprængninger

Karsprængninger i ansigtet
Karsprægninger

Hvad er karsprængninger?

Karsprængninger opstår når små fine blodkar forvilder sig op i det øverste lag af huden, hvor de ikke har nogen funktion. Her ses de som mere eller mindre tydelige og røde forgreninger i huden. Fra næsten usynlige, til en halv eller en hel millimeters tykkelse, der ligner små blodårer.

Karsprængninger i ansigtet

Karsprængninger ses oftest på kinder, næse og næseryg. Vind, vejr og sollys er typiske medvirkende faktorer. Karsprængninger er for de fleste til stor irritation, særligt når der skal lægges makeup. De små spindelvævslignende streger i huden gør, at den synes ujævn og rødlig. Lider du af Rosacea, er karsprængninger på næsen og kinderne næsten umulige at undgå. Selvom sygdommen ikke kan kureres, kan de efterfølgende blodsprængninger godt.

Karsprængninger på benene

Mange oplever ligeledes karsprængninger på benene. Alder, graviditet og forstyrrelser i benenes kar, kan være årsagen til at der opstår karsprængninger. For mange er det til stor frustration når sommeren melder sin ankomst, og shorts og kjoler bliver den foretrukne uniform. Der er dog hjælp at hente, hvis du gerne vil de små blodsprængte kar til livs.

Hvordan behandles karsprængninger?

Behandling af karsprængninger varierer fra 5 min. og op efter, afhængig af størrelsen på behandlingsstedet.

Behandlingen udføres med intensivt pulserende lys (IPL) eller ND-JAG laser. Når laserlyset rammer huden, vil det med det samme søge mod de synlige blodkar, her ødelægges den indre kar væg og kroppen vil efterfølgende selv nedbryde karret. Resultatet vil være en glat og ensartet hud.

I klinikken benytter vi Candela Nordlys laserteknologi. Det er den nyeste laserteknologi på markedet, hvilket er den sikreste måde at opnå det bedste resultat.

Det anbefales at sørge for, at huden er velplejet og ikke mangler fugt, inden man starter på behandlingen. Desuden er det vigtigt, at du ikke har dyrket sol/solarium eller brugt nogen former for selvbruner creme, da vi ellers ikke har mulighed for at behandle dig. Behandlingen gentages 1 gang om måneden, 3-5 gange. Ofte ser man resultat allerede efter første behandling.

Behandlingen føles som en varm “prikken”, der varer en brøkdel af et sekund.

Hvorfor behandles for karsprængninger?

For mange udgør karsprængninger en betydelig kilde til frustration. For nogle kan det endda påvirke deres selvtillid. Vi tilbyder en hurtig, effektiv og smertefri behandling, der giver dig mulighed for at slippe af med dine karsprængninger.

Læs om fjernelse af karsprængninger.