PatientINFORMATION

Rynkeudfyldning med ikke-permanent filler

I Hellerup Laserklinik udføres rynkeudfyldning med ikke-permanente fillers.
Ifølge lovgivningen om kosmetisk behandling kan du give samtykke til behandling efter en betænkningstid på 2 dage.

Produkterne er sterile injicerbare geler, der består af samme type hyaluronsyre, som allerede findes naturligt i vores bindevæv. Fillere lægges ind i bindevævet med en fin kanyle.

Når filleren lægges ind i bindevævet integreres hyaluronsyren med det omgivende væv og giver huden mere fylde og de fine aldersbetingede rynker bliver reduceret. Da der løbende sker en nedbrydning af hyaluronsyre i huden, vil den overskydende mængde efterhånden blive nedbrudt og effekten af filleren aftage.

Det er vigtigt, at du oplyser om evt. sygehistorie herunder allergier og om medikamenter som du aktuelt anvender. Du må ikke have fået implanteret et permanent implantat i det område, der skal behandles. Ved behandlingen må du ikke være gravid og må heller ikke udføre amning. Vi kan ikke udføre behandlingen, hvis du har et aktivt udbrud af akne eller forkølelsessår (Herpes). Du vil få en grundig information om effekt og varighed af behandlingen og om eventuelle forholdsregler før, under og efter behandlingen.

Ifølge lovgivningen om kosmetisk behandling skal det behandlede område fotograferes før behandlingen påbegyndes.

Området, der skal behandles, desinficeres og den ikke-permanente filler føres ind under huden med en fin kanyle. Behandlingen er ikke helt smertefri og der er mulighed for at påsmøre en lokalbedøvende creme efter dit ønske.

Umiddelbart efter behandlingen kan der forekomme en let rødme, hævelse, ømhed eller kløe i det behandlede område. Dette er et normalt resultat af injektionen. Ubehaget er midlertidigt og forsvinder generelt i løbet af 1-2 dage. Hvis det fortsætter, eller hvis der opstår andre reaktioner, bedes du kontakte klinikken.

Den første hævelse efter læbebehandling kan vare lidt længere, Det betyder at resultatet lige efter behandlingen ikke skal ses som det færdige resultat.

» Undgå berøring af det behandlede område i mindst 6 timer
» Undlade at bruge kosmetik, cremer og lignende i 24 timer
» Undlade svømning og hårde fysiske anstrengelser i 3 dage
» Undlade solbadning, sauna og solarium i mindst 4 uger
» Undgå stærk kulde (vindafkøling) eller varme (f.eks. solarium, solbadning og sauna) i mindst 4 uger
» Undlad at tage Kodimagnyl eller lignende medicin, som indeholder Salisylat, da dette kan øge risikoen for forekomst af blå mærker og blødninger på injektionsstedet.

Hvis du tidligere har lidt af forkølelsessår, er der en risiko for, at kanylen fremkalder et nyt udbrud. Esthélis er et naturprodukt, der ikke fremkalder allergi. Der vil dog altid kunne ske komplikationer på trods af alle forholdsregler. Der kan opstå en lokal infektion i det behandlede område, som vil kræve antibiotikum.

Én behandling er tilstrækkelig. Vores fillere er som nævnt biologisk nedbrydelige geler, som giver et resultat, der holder i ca. 9-12 måneder (læber ca. 6-7 måneder).